Produktiv vab-dag

Jag trodde jag skulle få komma iväg till Solatassen idag men igår em/kväll kom Emelies feber tillbaka så det blev vab idag med. Enda positiva med detta är väl att jag iaf fått lite gjort. Idag har hon iaf varit feberfri men har fortfarande den jobbiga hostan kvar.

Började dagen med att göra Citron & Ingefärsdricka. Enkelt och nyttigt att börja med ett glas på morgonen. För 1 liters outspädd dricka tar man en citron och 100 gram Ingefära. Tvättar dom ordentligt, skivar dom tunt och lägger ner dom i en gryta med 1 liter vatten. Kokar i 5 minuter och silar sedan av med hjälp av t.ex en saftpåse.

20150206-153250.jpg

För en stund sedan provade jag att göra kesoplättar. Det va riktigt gott med bananskivor på. Tyvärr tyckte inte grabbarna om det (Emelie har inte provat än) men däremot blev Lurpan helt till sig och älskade dom. Receptet hittade jag HÄR

20150206-153521.jpg

Hur går det då med sockret? Jo jag har hållit mig undan allt sött sen i måndags em. Igår va nog jobbigaste dagen, va såå sugen på choklad och livet kändes orättvist. Hjärnan försöker komma på alla möjliga olika ursäkter för att få slippa detta o bara äta en massa sött. Idag tycker jag det har gått riktigt bra faktiskt. Men jag känner mig hungrig hela tiden men försöker att äta med jämna mellanrum. På Kevins födelsedag köpte vi tårta men jag höll mig till frukt och kaffe. Även fast jag inte är så mycket för tårta så va det frestande att ta en bit, just för att det är sött.

Kram på er!!

2 thoughts on “Produktiv vab-dag

Kommentera

