Godisstopp

Ja då va det dags att ta tag i det nyttiga igen känner ja. Som flera av er kanske sett så kör många på godisstopp under februari månad. Jag tror att socker är en bov i mycket som har med vår kropp att göra och det är oerhört beroendeframkallande. Jag är mycket sockerberoende men känner att det inte är bra.

Så nu tänkte jag hänga på detta godisstopp som ett litet experiment. Se hur kroppen reagerar och trivs jag med det sen så är det ju bara att fortsätta. Det känns tufft att behöva stå emot alla goda saker som finns. Men om jag tänker på det som ett experiment nu och sen tar jag det som det kommer så känns det lite lättare.

Försöker även låta bli pasta, ris, mjöl och potatis men tänker inte vara för hård mot mig själv utan jag gör lite som jag känner för. Zucchinipasta är jättegott så det kan man alltid ta istället för pasta och blomkålsmos är oxå supergott, istället för tex potatis.

Idag blev det iaf chili con carne med zucchinipasta och körsbärstomater. Igår tog jag blomkålsmos istället för potatismos till korven.

20150203-112708.jpg

Har kokat upp ägg oxå som tydligen ska vara bra att äta om sockersuget slår till 😉
Mandelmjölken står på avrinning oxå så nu blir det förhoppningsvis smoothie till frukost och mellanmål.

Nu ska ja mysa ner hos min lilla sjukling. Hon hostar o låter som en liten kråka ❤

Kram!!

Kommentera

