En stund för sig själv

Sitter vid köksbordet med en kopp kaffe och lite pyssel. Barnen sover och maken är på jobbet. Hemmet är städat och det ger mig ro i kroppen.

20141028-074809.jpg
Jag har haft ovanligt mycket energi i kroppen senaste dagarna och orkat hålla efter bra, vilket är ovanligt. Bara att njuta för snart försvinner den där energin och muren växer sakta upp igen. Sån är jag. Bara att jobba med att få det att funka på ett bra sätt 😉

Idag är jag ledig och det blir höstlovsmys med barnen. Vi ska hälsa på Madeleine och barnen i deras nya lägenhet och även få träffa lilla Ludde som dom är hundvakt åt. Sen får vi se va dagen mer har att erbjuda, eller va vi hittar på helt enkelt.

Jag börjar sakta men säkert känna mig hemma på solatassen. Det är så svårt att ta plats på ett nytt ställe men nu börjar jag ändå känna mig mer bekväm. Jag ser fram emot att komma dit och längtar efter hundarna när jag är ledig. Dom är så underbara. Har fått gå promenader med massa olika raser och personligheter. Lär känna dom inne i båsen och man får sina favoriter.

Nu har Emelie vaknat, hon har ropat på mig flera flera gånger under morgonen men varje gång jag kommit in till henne så ligger hon o sussar gott.

20141028-080216.jpg
Slut på morgonmyset och dags att starta upp dagen på riktigt.

Hoppas ni får en fin Tisdag!!
Kram!!

Kommentera

