I det röriga huvudet

Just nu är det extra rörigt i mitt annars så röriga huvud. Jag har nämligen börjat arbetsträna och när man varit hemma så länge s0m jag varit och bara kunnat ta dagarna som dom kommer utan så jättemycket planerande så kan man säga att man får tänka om rätt så ordentligt mycket. Allt som säkert är rätt självklart för dom flesta måste jag nu tänka till om, när det ska handlas, städas osv. Det är nyttigt och bra för hjärnan att få arbeta lite men jag känner att jag måste nollställa och jobba lite extra på att få allt att flyta på bra. Jag känner mig trött och muren som är väldigt hög att ta sig över annars för att få saker gjorda är nu ännu högre och det tär på en både fysiskt och psykiskt.

Jag är på Solatassen, hunddagis 3 timmar om dagen, 3 dagar i veckan såhär i början. Det är både kul och jobbigt. Mycket ångest, mycket känslor och mycket tankar. Men det är bara att låta tankarna och känslorna få finnas där, det blir bättre med tiden. Hundarna är underbara och promenaderna är nyttiga för både kropp och själ. Alla som jobbar/arbetsprövar där är oxå underbara och det är sån himla härlig stämning, man kan komma och gå precis som man är.

Har även påbörjat min utredning (ADHD/ADD) vilket är skönt men det blir nog liten utmaning det oxå. Har haft mitt första läkarsamtal och väntar nu på en tid hos psykologen.

Dags att påbörja matlagning, idag äts det lite tidigare då barnen har aktiviteter som dom måste hinna äta innan. Chopp chopp hjärnan!! 😉

Kram!! ❤

Kommentera

