Omelett-muffins

Provade idag att göra omelett-muffins och det blev supergott. Det som är bra, förutom att det är enkelt är att du kan variera i det oändliga och eventuellt bli av med rester.
Grunden på receptet kommer från Renée Voltaire’s bok ”salig blandning”.

20140818-125823.jpg
Jag gjorde dock en egen kräm på det jag hade hemma. Cream fraîche, gräslök, persilja, basilika, salt och peppar.
Sen strimlade jag zucchini och morot som tillbehör.

20140818-124529.jpg

Jag tänker att man kan ha i olika rester i själva omelettsmeten som tex korv, champinjoner, skinka etc. Det blir en god och matig muffins. Toppa med nån smaksatt cream fraîche eller dylikt.

Idag har jag även varit till arbetsterapeuten. Vi konstaterar att jag har mycket bra idéer själv om olika lösningar men det är svårt att få till det, eller få det att hålla/fungera. Fick lite listor att prova och lite läsbart material med tips och idéer till nästa gång.

Leo står för matlagningen idag. Han har valt ett recept ur kokboken han fick i present. Så det blir pizza med skinka och champinjon. Han har skrivit handlingslista så vi ska snart iväg till affären.

Dagens smoothie blev oxå väldigt god, den bestod av:
Broccoli
Grönsallad
Mango
Jordgubb
Banan
Kokosolja
Vatten

20140818-125259.jpg
Jag blev extra glad för barnen tyckte oxå den va god!! 😉 så detta kan ju va en bra nybörjardrink.

Kram!

Kommentera

