Uttryckande konst

När jag gick på stresshanteringskursen så fick vi prova på uttryckande konst vid ett tillfälle. Det va väldigt lärorikt och kul. Ibland kan man behöva sätta ord på känslorna på annat sätt och då är form och färg väldigt bra.

Det har varit grått, trist och regnigt idag. Jag kände mig rastlös. Inte så att jag inte visste vad jag skulle göra utan på det sättet att jag kunde komma på säkert tusen saker att göra men kroppen vill inte vara med. Man blir som handlingsförlamad, bara sittandes. Med ett huvud som vill göra massor men en kropp som inte vill nånting. Jättejobbigt.

Jag och Emelie spelade lite spel och sen ville hon måla med vattenfärg. Så då gjorde vi det. Ett bra tillfälle att just öva det här med att sätta ord på känslorna med färg och form. Det blev detta:

20140817-164526.jpg
Säkert inte många som förstår ett skvatt. Men det handlar om det jag skrev ovan. Molnet och regnet representerar just vädret idag och fyrkanterna är min kropp som stänger in all energi och kreativitet jag har inom mig.

Sen gjorde jag en till teckning där jag målade hur jag vill att det ska va egentligen. Att all kreativitet och all energi får flöda fritt o komma ut.

20140817-164905.jpg

Idag provade jag att göra äppelplättar på bovetemjöl. Det blev gott tyckte jag, Kevin och Emelie, Leo sådär. För ett tag sen provade jag även bovetevåfflor med blåbär. Gott det med!

Kram!!

Kommentera

