Fin respons

Vilken fin respons jag fick på mitt inlägg igår. Många fina kommentarer på Facebook och många besökare på bloggen. Tack snälla ni ❤

Tankarna gick på högvarv igår angående att ha ett hem med ordning o reda. Jag älskar att organisera och ha ordning men ibland, eller väldigt ofta vill inte min kropp hänga med och det är väldigt jobbigt. Jag vet att jag mår bäst när allt har sin plats men hur tar man sig dit och hur håller man det på plats?!

En annan grej jag tänkte mycket på igår va en sak min man sa till mig. ”Du måste lära dig att avsluta saker.” Ja det är väldigt sant och jag vet att jag påbörjar många projekt som aldrig blir avslutade. Men hur avslutar man nåt man påbörjat när det kommer nya roliga idéer som måste sättas i verk innan det första är klart?! Det är jättesvårt för mig. Nåt jag måste jobba på. Kanske skriva listor på vad som är viktigast att göra och arbeta mig neråt. Ja, i huvudet finns lösningarna men det är svårt att få dom att funka praktiskt.

Påbörjade en lista igår där jag skriver ner allt som behöver ses över här hemma för att det ska bli mer ordning. Jag lägger nämligen saker överallt o tycker då och där att det är en jättebra plats, men när jag sedan ska ha saken så kan jag för allt i världen inte komma på vart den där bra platsen va. Lite komiskt men även jobbigt.
Jobbigt för mina familjemedlemmar oxå.

20140812-103651.jpg

Min juice idag består av:
• 2 nävar spenat
• Lite zucchini som blev över från gårdagen.
• 1 grönt äpple
• 1 cm ingefära
• 2 knippor mynta
• 1/2 citron
• 1 msk kokosolja
• 2 tsk vetegräs
• 2 tsk spirulina
• ca. 1 msk gojibär
5 dl vatten

Den blev frisk och mycket god!

Idag börjar stresshanteringskursen jag började på i våras på EBL-skolan. Ska bli kul att komma igång igen. Träffa det lilla härliga gänget vi är.

Ha en underbar dag!! ❤
Kram!!

Kommentera

