Chiapudding

Ett litet snabbt inlägg innan jag och barnen drar till min fina Madeleine och hennes pojkar.

Jag har under två dagar provat två olika chiapuddingar som får väl godkänt i smaken.
Receptet har jag fått från en underbar grupp jag är med i på Facebook. ”Allt för din hälsa” heter den och även ”Låt maten bli din medicin” heter en annan med samma ”ägare” till grupperna.

Igår provade jag en pudding med en mango och ett halvt paket babyspenat. Mixa med stavmixern till en slät kräm och tillsätt sedan 2 msk chiafrön. Blanda och låt det stå o svälla i minst 15 minuter.

20140805-112604.jpg

På bilden syns även en juice gjord på 2 rödbetor, 2 morötter och 2 äpplen. 1,5 msk citronsaft.

Idag provade jag att skala en apelsin och mixa med stavmixer till en slät kräm och tillsatte sedan 2 msk chiafrön. Man kan även ha i 1 tsk honung om apelsinen är sur. Jag hade ingen honung så jag tog lite agavesirap.

20140805-112836.jpg

Juicen idag består av 2 nävar röd mangold, 2 gröna äpplen, 1 kiwi, en halv citron, vetegräs och spirulina. Vatten förstås.

Köpte mig en perfekt ”burkmugg” på Clas Ohlson igår för 29 kr. Lock och sugrör ingår. Mycket smidigt att ha juicen i.

20140805-113106.jpg

Dags att röra på sig!
Kram!!

Kommentera

