En svacka

Har haft några dagar med en liten svacka. Inte haft nån bra inspiration till mina smoothies m.m och när jag gjort dom så har dom bara blivit sådär i smaken. Det gör att man tappar suget lite och då får man ta en liten paus tror jag, för det hjälper inte att tvinga fram nåt.

Men nu har jag återfått humöret och dagens drink blev jättegod.

Innehåll:
1 näve grönkål
1 näve babyspenat
1 avokado
2 apelsiner (söta)
1 grapefrukt
2 tsk Spirulina/vetegräs/mynta-pulver
5 dl vatten

För att få en riktigt slät smoothie så är det viktigt att man inte häller på allt vatten på en gång, för då mixas det inte ordentligt.
Denna gång mixade jag allt utom vattnet tills jag såg att det blivit ordentligt slätt och sen tillsatte jag vattnet.

20140802-101828.jpg

Försöker läsa boken grönt för livet när jag får tid över. Den är verkligen spännande och intressant. Rekommenderar er att läsa den om ni är intresserade av hur allt funkar.

20140802-102000.jpg

Idag är det lördag och min älskling är ledig i helgen vilket är underbart. Få umgås med hela familjen. Får se vad vi hittar på.
Ha en fin lördag! ☀

Kram!!

Kommentera

