Sockerberoende

Det är väl ingen som har undgått att det är varmt ute just nu *puuh* vi har varit iväg o badat i princip varje dag och det har varit såå härligt. Varmt i vattnet men ändå svalkande. Idag är vi dock hemma, har varit inomhus, då det är svalast där och lite på altanen under parasollet med fläkten på högsta läget. Viktigt att få i sig mycket vätska och jag försöker satsa på dom nyttiga sorterna 😉

20140726-151858.jpg

På tal om det nyttiga alternativet, igår funderade jag mycket på detta med sockerberoende som man lätt fastnar i. Jag är enormt beroende och skulle helst vilja börja dagen med godis, helst några chokladbitar men det säger sig ju självt att det inte är så bra. Efter att jag börjat med mina drinkar så tycker jag att jag blivit mindre sugen på sött och kan stå emot läsk, saft och endel andra sötsaker bättre, men det finns ändå där. Speciellt lösgodis, geléråttor, grodor, choklad. Jag funderar helt enkelt på om man skulle prova att stå emot helt nån/några veckor för att se vad som händer?! Men så kommer ångesten smygande… Hur ska man överleva alla godsaker som finns? 😉 haha.. Som sagt, beroende.
Jag får fundera vidare helt enkelt….

20140726-153117.jpg

Det är riktigt skönt att bara sitta med en virkning framför fläkten när det är såhär varmt. Inte alltid man har tid men lite har jag knåpat ihop. Påbörjat en Pippidocka, piffat min korg och Emelie har fått en vimpel till sitt rum.

20140726-153208.jpg

Simma lugnt!! 😋
Kram!!

Kommentera

