Mina favoriter

Idag blev min drink riktigt riktigt god så här kommer mitt recept:
1 grönt äpple
2 persikor
1 banan
1 näve blandsallad
1 näve maskrosblad och groblad
(Eller ta det du har hemma)
1/2 lime (saften)
1 tsk vetegräs
1 tsk spirulina
Lite chiafrön (1 tsk ungefär)
5 dl vatten

Mixa och njut!

Mina tre favoriter att ha i drinken är vetegräs, spirulina och chiafrön. Massa nyttigheter i dessa. Vetegräs och spirulina är perfekt för mig som är en trött person.

Vetegräs: selen, fosfor, magnesium, zink, koppar och mangan.

Spirulina: protein, tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, kalium, kalcium, magnesium, järn, zink och koppar.

Chiafrön: De är rika på fiber, kalium, kalcium, fosfor, magnesium och järn. Innehåller höga halter av omega 3. Namnet Chia kommer ursprungligen från Mayaindianernas ord för styrka.

Riboflavin, vitamin B6, niacin, magnesium och järn bidrar till att minska trötthet och utmattning.

Jag tycker om Renée Voltaire’s produkter så här kommer en länk till hennes sida där man kan läsa mer.

20140724-120243.jpg

Ha en bra dag!!
Kram!!

Kommentera

