Ta vara på naturens tillgångar

Idag sökte vi oss till skuggan i skogen för att få lite svalka. Vi plockade blåbär, lite hallon och så plockade jag lite grönt till mina drinkar. Groblad och maskrosblad. Leo tyckte jag va konstig; ”det är ju ogräs!!”. Javisst, men nyttigt ogräs 😉
Det är ju helt underbart att kunna ta vara på naturens tillgångar. Jag skulle kunnat gå länge och plocka blåbär, men barnen blev lite rastlösa till slut så det blev en tur förbi lekparken.
Det blev en riktigt god blåbärspaj till efterrätt. Jag bytte ut sockret mot björksocker/xylitol för att den skulle bli lite nyttigare. Nu ska ja bara hitta ett bra alternativ till den söta vaniljsåsen 😋

20140722-204554.jpg

En annan bra sak istället för att dricka en massa onyttig saft, det är att ha i fryst frukt i vattnet som ger en härligt naturlig smak. Idag hade jag i jordgubbar och mango.

20140722-204758.jpg

Ibland får jag en så stark längtan av att få komma ut på landet, allra helst en liten stuga eller ett torp vid vattnet. Man lever enkelt utan en massa prylar som ligger och dräller överallt. Bara underbar natur och lugnet. Kunna ta sig ett dopp om man känner för det. Bara sitta vid vattnet och känna in livet, kanske sitta och virka med en god kopp kaffe. Vore inte det helt underbart så säg!! ❤
Ja drömma kan man ju alltid och det är väl bra med drömmar. Man ska inte gömma dom, låt dom få finnas för dom gör dig gott ☀

Kram!!

Kommentera

