Chiapudding

Idag har jag provat chiapudding till frukost. Blandade 1,5 msk chiafrön med 1dl mandelmjölk. Blandade även i lite blåbär. Man rör om, låter stå 15 min, rör om igen och sen kan man gärna låta den stå över natten eller 15 min till om man vill äta den samma dag. Toppade med mango och jordgubbar.

Jag tyckte den blev aningens smaklös så nästa gång blandar jag nog med yoghurt eller nån mer frukt/bär. Finns oändliga variationer så det är bara att prova sig fram.

20140720-171350.jpg

Nu är vi på väg ut till skutberget för att grilla lite och kanske ta ett dopp.

Kram!! 💕

Kommentera

