Längtan

Sitter på altanen och dricker min dagliga drink. När man kommit igång med drinkarna så lovar jag att man verkligen längtar efter dom. Det som är bra är att man kan variera hur mycket som helst med smakerna. Jag brukar oftast bara slänga ner det som finns hemma så den ena drinken är aldrig den andra lik. Ibland är det dock kul att gå efter olika mumsiga recept man hittar.

Idag blev det detta som åkte ner i mixern:
1 grönt äpple
1 kiwi
1 persika
1/2 lime (saften)
En stor näve ruccola
En lite mindre näve babyspenat
Lite hackade valnötskärnor
Chiafrön
Spirulina/vetegräs/mynta pulver från Renée Voltaire (den har jag alltid 1 tsk av)
5 dl vatten och lite is på slutet så drinken blir riktigt kall och god

20140716-102907.jpg

Pulvret jag pratade om ovan ser ut såhär:

20140716-102939.jpg
Den finns i olika blandningar. Renée Voltaire har över lag mycket bra produkter och endel av dom finns faktiskt på Ica Välsviken *tips*

Har även kommit igång med guldmjölken. Första gången tyckte jag sådär men nu tycker ja den är riktigt god. Har provat både med vanlig mjölk och mandelmjölk. Den sistnämnda smakande vattnigt och inte alls gott men blandar man 50/50 så blir det bra. Man gör som man vill, mandelmjölken är ju ett bra alternativ om man inte vill eller kan dricka komjölk.

20140716-103320.jpg

Inatt har Kevin och Leo haft övernattningskompis här och det fnittrades långt in på småtimmarna igår och vaknades tidigt. Dom är väl lagomt trötta tills ikväll kan jag tro 😉

Ha en fin dag!! ☀
Kram!!

Kommentera

