Älskade kokosolja

God morgon!
Killarna har gått iväg till skolan och Emelie myser i soffan till Lego Friends. Jag passar på att skriva här. Solen lyser härligt utanför fönstret och idag ska jag försöka ta mig ut på en promenad i spåret med Emelie. Lite motion, nåt som jag måste bli bättre på.
Dagens frukost bestod av en smoothie (banan, yoghurt, mjölk, bär och havregryn), smörgås och kaffe.

20140325-081355.jpg

Idag bara måste jag få tipsa om kokosoljan, den är helt underbar och kan användas till så mycket. Här finns en länk till en sida med tips om vad man kan använda kokosoljan till.
Jag använder den till mycket. Jag har den i kaffet, mycket gott. Jag smörjer in kropp, händer och ansikte med den, tar bort smink, perfekt att ta bort mascara med, jag har den i håret istället för massa konstiga hårprodukter och har även provat den som hårinpackning. Jag sköljer munnen med den (den renar och gör tänderna vitare). Sen är den suverän om man tex bränner sig. Jag råkade hälla skållhett vatten på min hand häromdagen, jag smorde direkt in mig med kokosoljan. Det tog bort svedan direkt, kände bara ytterst lite och efter en stund hade både rodnaden och svedan försvunnit helt. Inte ett spår av att jag bränt mig. Suveränt!!

20140325-082140.jpg

Nu ropar lillskruttan på mig! ❤
Kram!!

Kommentera

