Tråkmamma & farliga flugor

Idag är jag en tråkmamma och det är en tråkdag 😦 började må illa igår kväll och illamåendet håller fortfarande i sig. Vettekatten va det är men kul är det då inte. Så istället för att åka iväg och bada med barnen i det fina varma vädret får vi lov att vara hemma. Emelie får titta extra mycket på film o äta lite kex och killarna fick en slant så dom kunde gå ner till affären och köpa glass. Sen hjälpte dom mig med disken så nu fick dom spela en stund.

Jag hoppas det går över tills imorgon. Då ska vi åka upp till pappa/morfar vid stugan. Grilla och bada lite.

Emelie är så rädd för flugor. Hon skriker när dom kommer och sätter dom sig på hennes grejer så blir hon arg ”min blöja!” eller va det nu är dom landar på. Inte lätt att va liten ❤

Jag märker att illamåendet inte är lika farligt om jag sitter still. Nån som kan ha nån ide om vad det kan va?! Magkatarr kanske?

20130802-164543.jpg tråkiga, illamående mammor passar gärna på att virka en mössa 😉

20130802-164633.jpg
Våra tomater har äntligen börjat mogna och dom är så ljuvligt goda! Tack mamma för den lilla tomatplantan som blev såå stor 🙂

Nu sitter jag och myser med en flugrädd Emmi, mycket tryggare att sitta nära mamma när dom surrar förbi.

Kram!

Kommentera

