Kreativitet på olika sätt

Idag har vi bara myst hemma. Patric har tyvärr jobbat men jag och barnen har pysslat och spelat lite.

Emelie som började spy i fredags va frisk men trött på lördagen/igår så då gjorde vi inte många knop och sen ville vi isolera oss lite eftersom vi inte visste om det smittade eller ej. Men ingen mer har blivit sjuk så jag hoppas det förblir så. Stackars Emelie va så ledsen, ”inte spotta mera nu” (spotta=spy).

Det här med att vara kreativ kan man få användning av på många olika sätt. Ett sätt är att få maten att räcka längre när man har det dåligt ställt. Då får man hitta olika sätt att dryga ut maten. Tex idag blev det köttfärsås och spagetti. Jag hade i zucchini, rivna morötter och röda linser så jag behövde bara hälften av köttfärsen jag brukar ha. Till maten hade vi även egengjord pizzasallad och hårt bröd. Vitkål är billigt och mycket gott att ha till maten på olika sätt.
Nu blir det lite bilder och sen ska jag sjunka ner i soffan. Ska bli så skönt!!

20130317-194903.jpg

20130317-194933.jpg

20130317-195327.jpg

Hoppas ni haft en fin helg!

Kram!! ❤

Kommentera

