Skattkistan

Ikväll va det extra skönt att få landa i soffan. Här ska jag sitta och slöa hela kvällen 😉 virka på min giraff och slötitta på tv:n. Underbart.

I fm kom mamma förbi på lite fika. Mycket trevligt att få lite egentid (ja förutom Emelie) med mamsen.

Åkte till skattkistan som Norrstrandskyrkan håller i. Där kan man hämta kläder, leksaker, skor etc som folk skänkt. Jag hade med mig två kassar med barnkläder, leksaker och lite barnartiklar som inte används längre. Fick även med mig lite kläder till barnen, mest Emelie som hon kan växa i. Det säger oftast poff så behöver hon nya kläder. Hittade även en vinterjacka till mig, såg helt ny ut och lite småplock i form av hårsnoddar/hårspännen. Det är verkligen ett fint initiativ dom gjort. Det värmer i hjärtat att det finns sån fin hjälp att få när man är i behov. Underbara tjejer som jobbade där med att plocka upp allting och man fick ett riktigt varmt välkomnande. Dom frågade vad jag behövde och vilken ålder det va på mina barn. Visade och plockade fram saker som dom trodde kunde passa. Jag kommer verkligen fortsätta lämna in saker där med jämna mellanrum och jag rekommenderar andra att göra det. Man behöver inte känna nåt krav på att lämna nåt för att få saker man behöver, utan är man i behov av nåt när ekonomin tryter så tveka inte att gå dit. Gå gärna in på länken ovan, dom kommer eventuellt ändra öppettider efter jul 🙂

20121218-200840.jpg

Ha en jättefin kväll!!
Kram

One thought on “Skattkistan

Kommentera

