Krupp

Nu va det visst ett tag sen ja skrev. Passar på att tacka för alla fina kommentarer ja fick när ja skrev mitt förra inlägg ❤ Jag är så himla tacksam för livet, jag har ett fint hem, underbara barn, sambo, familj och vänner runt omkring mig. Men mitt i denna lycka så finns det även en liten sorg och svårighet. Tyvärr sitter den så djupt så det är inte bara att släppa känslan. Men jag jobbar på det och har nog ändå kommit en bra bit på väg om man ser tillbaka. Och jag tänker inte gömma min sociala fobi, jag är rätt öppen med att den finns där både för mig själv och andra. Det är bara ibland jag vill gömma den, kanske i möten med nytt folk där man kan låtsas att man är "normal".
Nog om detta.

I torsdags kväll/natt blev det ett besök på akuten för mig och min lilla skrutta. Det började med feber och hosta i tisdags men det blev bara värre och värre. Emelie väste i andningen och det märktes att hon va ansträngd. Bröstkorgen blev som en stor grop när hon andades och händerna va iskalla. Så när hon på torsdagen återigen fick feber så ringde ja rådgivningen som direkt sa att vi skulle åka in. Fick skjuts och sällskap av min kära syster. Vi blev snabbt bemötta av fin och omtänksam personal. Det va precis det ja misstänkt, krupp. Inget nån av barnen haft förut men man hört talas om många ggr. Emelie fick panodil och adrenalin att svälja och sen även inhalera några ggr under natten och morgonen. Fick ett rum på 12:an, barnavdelningen och sov gott efter lite smörgås. Efter läkarronden på fredag fm fick vi klartecken att åka hem. Skönt! Nu mår Emelie bra igen.

Ikväll är P på julbord med jobbet så det blir Lördagsmys med mina "små" killar ikväll. Om nu Emelie bestämmer sig för att sova nångång 😉

20121208-202255.jpg
Emelie på sjukan

20121208-202331.jpg
Emelie vilar ut i soffan efter hemkomsten 🙂

Ha en fin lördag!! ❤
Kram!!

Kommentera

