Ett misstag för att bli bättre?!

Igår kämpade jag med att sy vantar till Emelie. Bara väntade på att jag skulle göra fel. Typ sy ihop vänster foder med häger yttertyg men det gick bra och på kvällen när Emelie somnat skulle jag bara sy ihop det sista på andra vanten. Stolt skulle ja vika in fodret när jag märker att jag vänt fodret åt fel håll så tummen är på fel sida. Så typiskt. Tappade lusten totalt. Men det är väl så att man lär sig av sina misstag eller hur?! Så jag får väl göra ett nytt försök med sista vanten och tänka ännu lite mer för varje steg 😉 jaja annars blev dom bra men jag tycker det är svårt att få till den rundade tummen när det är så smått. Det blir lite spetsigt. Nån som har tips på hur man får det fint? Här är iaf slutresultatet om man bortser från att den ena tummen inte har nåt foder haha 😉

20121119-100213.jpg

Känslokorten används flitigt här hemma. Barnen väljer gärna en känsla på morgonen när dom äter frukost eller vid andra måltider. Idag va det nån som va nöjd tydligen 🙂

20121119-100327.jpg

Fick sovmorgon idag. Patric kunde inte somna om när han vaknade vid 6 så jag fick sova vidare när Emelie vaknade strax efter 6 och jag sov skönt fram till 9. Välbehövligt. Synd om älsklingen dock som inte kunde sova efter en jobbhelg ❤

Kram!!

Kommentera

