Nu börjas det

Det har varit en riktigt intressant och rolig dag. Jag har gjort min första ”prova-på-dag” av två på sjukhuset. På fm var jag med en sekreterare på hjärtmottagningen. Hon va helt underbar och brukade ha hand om elever, vilket märktes. Hon visade och berättade en massa och sen fick jag prova att skriva en egen journal från ett diktat. Det va inte det lättaste. Lite sluddrigt prat (även om detta va en bra läkare) och mycket terminologi. Men kul var det iaf 🙂 Fick lite beröm för min skrivhastighet och svenskan så det va ju kul 😉 På eftermiddagen fick jag gå bort till njurmedicin och hänga på där lite. Fick även prata med en tjej som precis va nyexaminerad från skolan i Kristinehamn. Perfekt att få prata lite med henne 🙂
Så det känns som jag är på rätt väg och det är ju bra.

Efter hämtning av barn åkte vi ut till bergvik för lite skoshopping åt barnen. Nu börjar skolan snart och en massa kläder o grejer ska inhandlas.
Kevin ska börja med slöjd detta år, va spännande 🙂

20120821-200416.jpg

Kram!! ❤

One thought on “Nu börjas det

Kommentera

