Min duktiga kille

Började dagen med att följa med Leo till tandläkaren. Han har en ovana att tugga på allt och inget. Nu hade han fått nånting som fastnat i tandköttet. Så det blev en tur till tandis där han fick bedövning och sen fick dom skära upp lite i tandköttet för att få fram det främmande föremålet. Det va tre vita flisor. Vet inte vad det kunnat va men jag hoppas han lärt sig att inte äta på allt nu. Blev ett litet stygn som vi ska ta bort om en vecka. Det va en nervös och rädd liten kille i morse och det är ju inte så konstigt. Läskigt att få en spruta i munnen. Men han va så duktig så!! 🙂 han fick välja två! ”leksaker” ur lådan hos den snälla tandläkaren 😉

Annars har det varit kurs idag och sen hem och skifta med Patric som jobbar kvällen idag.
Passade på att sy upp gardiner när Emelie sov sin eftermiddagslur. Lika kul att sitta vid symaskinen varje gång 😛 Har kvar min nåldyna som jag gjorde på syslöjden på typ mellanstadiet. Syslöjd va klart det roligaste ämnet i skolan 😉

20120724-212228.jpg

Igår fick vi finfint spontanbesök av Madeleine och hennes Adam som va in till stan på stöveljakt. Riktigt trevligt att dom ville kika förbi oss. Blir alldeles för sällan vi ses tyvärr. Dom hade med sig kakor som vi fikade på och så lite gott kaffe-prat med min kära vän 🙂

20120724-212449.jpg

Nu blir det en stund i soffan innan läggdags. Kikar på Tomas Ledin på Skansen.
Ha det gott och ta hand om er!!
Kram ❤

2 thoughts on “Min duktiga kille

Kommentera

