Helg

Regnet bara öser ner, så typiskt när man är ledig.

Har en tvätt och städ helg, tvättat tre maskiner idag plus en igår. Ska ta o dammsuga samt skura av golven sen när Emelie sovit klart.

Igår var Patric, Kevin och Leo på Circus Scott. Dom hade kul och denna cirkus va ju bra mycket bättre än den lilla vi var på för några år sen 🙂 Jag och Emelie passade på att fixa lite ärenden så länge. Har köpt kompost staket som vi håller på och sätter upp för att skärma av vår lilla trädgård, så inte Emelie kan smita iväg. Så kan man sitta i lite lugn och ro utan att man ska va rädd för att hon springer ner till bilvägen. Sen har jag tänkt att skaffa en liten sandlåda till henne så hon kan sitta här och gräva. Dels så är det skönt att slippa springa fram och tillbaka till den allmänna sandlådan sen kan man även få sitta på sin altan medan hon leker eller få lite saker gjort 🙂 det blir nog bra tror ja!

I torsdags var jag med min kära syster på henne jobb, Solsta Trafikskola. Eftersom hon är på kontoret/receptionen nu så tänkte ja att det kunde va bra att få kika lite hur det går till där. Jag är ju inne lite på Läkarsekreterare och där ingår också endel kontors/receptions jobb. Det var iaf jättekul att vara där. Jag fick ta emot elever som skulle boka in nya körlektioner eller såna som skulle på körlektion och betala. Sen fick jag även göra i ordning nya mappar som dom nya eleverna får, som innehåller bland annat böcker, broschyrer etc. Fick mata in några nya elever som skulle på AM-utbildning osv. Jag kände verkligen att jag är på rätt spår efter att jag varit där. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att jobba på ett kontor/reception. Sen att jag faktiskt vågade göra detta kändes väldigt bra i.o.m min sociala fobi.

Sen velar jag ju såklart fram och tillbaka när det gäller den här medicinska sekreterare utbildningen. Är det verkligen nåt för mig, kommer jag klara det? alla säger att man ska tycka om språk och det känns lite mastigt med alla dessa medicinska termer men ändå spännande. Försöker suga åt mig massor av information om dom ämnen som man läser och vill ju så gärna få gå bredvid någon inom detta yrke. Tyvärr har alla sagt nej hittills, men att jag gärna får komma tillbaka i augusti. Orka vänta.. haha 😉

Ojoj nu råkade jag svamla iväg riktigt mycket… dags att hänga lite tvätt.

Ha en fin söndag!!!n

kram!

One thought on “Helg

  1. Fin bloggen blev!

    Det var kul att ha med dig på jobbet 🙂 Va bra att du kände att det passade dig! Du var väldigt lättlärd, så det företag som anställer dig kommer bli riktigt nöjda! Hoppas du får hänga med någon läkarsekreterare också efter att all semester har lagt sig.
    Kram

Kommentera

